niedziela, 5 lutego 2012

Kotlety ziemniaczane


Składniki (na 8 średnich kotletów):

  • 1 kg ziemniaków
  • 1 cebula
  • 1 jajo
  • 6 łyżek mąki pszennej
  • łyżeczka posiekanego koperku
  • sól
  • przyprawa do ziemniaków
  • pieprz
  • bułka tarta
  • olej do smażenia

Wykonanie:

Ziemniaki obrać, umyć i pokroić w średnią kostkę. Do garnka przełożyć ziemniaki, zalać wodą, dodać 1 łyżkę soli i ugotować do miękkości. Ugotowane ziemniaki, odcedzić, odparować, rozgnieść tłuczkiem i odstawić do ostudzenia.

W między czasie cebulę obrać i pokroić w kostkę. Rozgrzać trochę oleju na patelni, zrumienić cebulkę, oprószyć solą, zdjąć z ognia.
Do miski przełożyć ziemniaki, cebulę, wbić jajo, dodać mąkę i koperek, wymieszać (mieszałam łyżką). Masę ziemniaczaną oprószyć przyprawą do ziemniaków i doprawić pieprzem do smaku. 

Rozgrzać olej na patelni. Z masy formować kotlety*, obtaczać w bułce tartej i smażyć z obu stron na złoty kolor. 
Podawać w/g uznania, np. z sosem.

* proponuje maczać dłonie w wodzie, gdyż masa jest dość klejąca (Odnośnie masy, można dodać więcej mąki wtedy ciasto będzie można wyrobić ręką - kotlety w tym przypadku trzeba smażyć dłużej).

Smacznego!

4 komentarze:

fiolka pisze...

Z sosem koperkowym naaaaajbardziej lubię :D

Biedr_ona pisze...

UHum.. jak ja już ich dawno nie jadłam, chyba czas cofnąć się i przypomnieć sobie o niektórych zapomnianych rarytasach ;-)



www.przysmakiewy.pl

Arvén pisze...

Szybkie, tanie i proste. Lubimy, z sosem pieczarkowym :>

mopswkuchni pisze...

Zaskoczyłaś mnie, robiłam ostatnio kotlety z jajek, ale o kotletach z ziemniaków jeszcze nie słyszałam.

Print