poniedziałek, 19 września 2011

Ciasto na pierogi - przepis podstawowy

Przepis zaczerpnięty od Bajaderki z portalu "MniamMniam". 
Do tej pory przygotowywałam pierogi z przepisu składającego się tradycyjnie z: mąki, wody, jaja i soli, ale kiedy odkryłam przepis Bajaderki, zmieniłam zdanie, nie sądziłam że ciasto na pierogi może się tak łatwo wałkować, a w smaku.... ciasto jest wręcz delikatne! Od teraz jej przepis wchodzi do mojej kuchni już na stałe, Polecam!


Składniki:

  • 4 szkl. mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 2 duże jaja (3 małe)
  • 5 łyżek gęstej śmietany
  • 3 łyżki oleju
  • 3/4 szkl. letniej wody

Wykonanie:

Do miski przesiać mąkę, dodać sól, wymieszać. Wbić jaja, dodać śmietanę, olej, mieszać, podlewając stopniowo wodą i wyrabiając gładkie i miękkie ciasto. Przykryć miską odwróconą do góry dnem i pozostawić ciasto na 10 - 15 min aby "odpoczęło". 

Po tym czasie podzielić ciasto na 4 części - 3 z nich trzymać okryte, a jedną rozwałkować cienko, wycinać szklanką koła, nadziewać dowolnym farszem, zlepiać pierogi. Tak samo postąpić z pozostałym ciastem. 

Pierogi wrzucać do gotującej się wody, gotować do momentu wypłynięcia.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Print